Ryžová diéta

Je mnoho potravín, ktoré vám pri chudnutí pomôžu dostať sa do formy. Či už je to zelenina alebo ovocie, najideálnejšie ej ešte pred samotnou diétou spraviť si očistnú kúru. V kúrach dominuje zelenia, ovocie, ale aj smoothie nápoje a rôzne šťavy. Nemali by sme však zabúdať ani na ryžu, pretože tá je vaším ideálnym spojencom na vašej ceste za štíhlejšou postavou. A to najmä pre to, že zrnká ryže sú bohaté na sacharidy a draslík, a nemajú takmer žiadny tuk. Samozrejme záleží aj na kvalite ryže. Nie je totiž ryža ako ryža, väčšinou vám balenie dovoľuje ako tak si ryžu ešte pred samotnou kúpou poobzerať a skontrolovať aj etiketu na obale. A potom môže byť ryža za 0,80 centov rovnako kvalitná a chutná ako tá za 3 €. Vedci zistili, že ryžové výrobky účinne bojujú z tukovými vankúšikmi a nejde iba o samotnú ryžu, teda môžete si s kľudom dopriať ryžové chlebíčky, ryžové müsli, ryžový nákyp, kašu alebo ryžové smoothie nápoje.

Tieto jedlá vás zbavia okrem iného aj prebytočnej vody, pustia sa do vašich tukových vankúšikov a celkovo prečistia váš organizmus. Pri tejto diéte však nemusíte siahať ani hlbšie do vrecka, postačí vám aj obyčajná biela ryža. Ale ten kto sa v potravinách ako tak vyzná vám potvrdí, že tá prichádza pri spracovávaní o dosť cenných a telu prospešných látok na rozdiel od tej hnedej.
Vhodnejšia je pre to hnedá ryža tzv. natural alebo ryža basmati. Oba druhy obsahujú bielkoviny, vitamíny skupiny B a vitamín E, draslík, fosfor, kremík, zinok aj vápnik. A to rozhodne vo väčšom množstve ako ich na živiny „chudobnejšia“ biela príbuzná.
Na takúto očistnú kúru by ste sa mali pripraviť už deň vopred a teraz nemyslíme to aby ste vyjedli celú chladničku :) V tento deň jedzte iba ľahké jedlá. Na raňajky napríklad biely jogurt s ovsenými vločkami, medom a ovocím, alebo tmavé pečivo s plátkom morčacej šunky, netučným syrom a zeleninou. Na obed si dajte vývar a zeleninové rizoto bez syra doplnené čerstvou zeleninou. Na olovrant a desiatu hlad zaženiete zeleninovou šťavou a jedným celozrnným rožkom a na večeru sójovým mliekom a jedným vajíčkom natvrdo. Ďalšie 3 dni bude totiž vaším jediným spoločníkom už len ryža. Nebojte sa jednotvárnosti, aj keď ide o zdanlivo „jednoduchú“ potravinu, dá sa pripraviť na mnoho spôsobov a pritom je stále vynikajúca. Počas troch dní použijeme tri druhy ryže.
1. deň: Natural ryžu uvarte a jedzte s varenou alebo dusenou zeleninou. K tomu ešte čerstvá zelenina.
2. deň: Jazmínovú ryžu pripravte s malým množstvom kuracieho mäsa a dochuťte bylinkami.
3. deň: Hnedú ryžu uvarte, primiešajte sušené hrozienka a orechy, prípadne pridať kúsky ovocia.

chudnutie

Schudnite s nami!

Chcem schudnúť

Podobné články