Proteínová diéta

Na svete existuje veľké množstvo diét, ale predtým než sa pustia do „obehu“ medzi ľudí, musia byť overené. Medzi dlho overované diéty určite patrí aj Proteínová diéta, ktorú možno poznáte aj ako Ketogénnu diétu. Za tie dlhé roky sa ale ich účinnosť potvrdila tak u odborníkov ako aj u bežných ľudí. V dnešnej dobe patria k najuznávanejším nástrojom ako zatočiť s nadváhou alebo obezitou. Proteínové diéty znižujú pocit hladu, znižujú hmotnosť, ale taktiež vedú k výrazne pozitívnemu ovplyvneniu rizikových faktorov kardiovaskulárnych a iných ochorení.

Mnoho ľudí po nich siaha najmä vtedy keď rýchlo potrebujú zhodiť nejaké tie kilá navyše. Proteínová diéta patrí k tým najpopulárnejším a najrýchlejším. Najskôr by sme si mali definovať pojem ketóza. Sacharidy sú uložené v tele vo forme škrobu glykogénu. Po obmedzení cukru a škrobu a teda jeho spotrebovaní začne telo „štiepiť“ naše tukové zásoby. Nadbytok sa vylúči z tela von. Keď je telo v tzv. ketogénnom stave, spaľovanie tukov je aktívne a telo začalo spaľovať telesný tuk na zabezpečenie energie. Aby sa zabránilo jojo efektu musia sa dodržať presne 4 fázy tejto diéty. V prvej fáze je ubýtok hmotnosti najväčší telo sa zbavuje tuku ale aj vody. Na začiatku musíte preto veľa piť a prijímať dostatok proteínových jedál. Zakázané sú sacharidy, cukor, sladkosti a sladené nápoje. Naopak v neobmedzenom množstve môžete jesť zeleninu. Postupne sa pridáva aj športová aktivita napríklad: rýchla chôdza, beh, ľahšie športy, plávanie… postupne môžete jesť viacej druhov zeleniny a už sa pridáva aj ovocie ryža, zemiaky, strukoviny a celozrnné pečivo. V poslednej fáze sa snažíte udržať získanú hmotnosť a postupne sa vraciate k normálnemu stravovaniu ale samozrejme osvojený zdravý životný štýl by vám mal vydržať aj naďalej. A to teda obmedziť mastné, tuky, sladkosti…

chudnutie

Schudnite s nami!

Chcem schudnúť

Podobné články