Diéta

Diéta. S týmto pojmom sa stretávame takmer na každom kroku. A keď už „nediétujeme“ my tak to robia aspoň naši kolegovia, priatelia, známy či niekto z rodiny. Trendy sú totiž neúprosné ten kto chce byť úspešný, musí dobre vyzerať a byť štíhli. Áno už sme pri tom. Kult tela sa totiž uberá smerom štíhlosti. Čo iné máme robiť ako chudnúť? Nepomáhajú nám ani hrozne vychrtlé modelky a tváriaci sa módny svet, že je to tak vlastne v poriadku. Ale aby sme neboli len skeptický, diéta ej nutná ak sa už blížite v ústrety obezite alebo k pekným pár kilám navyše.
Ale aby ste sa, ako už po niekoľký krát, nevrhli zase do diéty, ktorá nemá žiadny účinok ani dlhodobé trvanie nepustili znova a bezhlavo, zozbierali sme pre vás 4 najúčinnejšie diéty sveta. Pomohli už mnohým ľuďom tak sa nechajte inšpirovať a šup do toho :)

Kritéria podľa ktorých sa tento rebríček naj diét tvoril boli jasné. Diéta musí byť výživná, bezpečná, ľahká, účinná a bez nejakých vedľajších účinkov, či zdravotných problémov. Mala by tiež znižovať riziko cukrovky, srdcových a civilizačných ochorení. Prvou diétou je tzv. DASH diéta. Už dlhodobo si drží prvenstvo najúspešnejšej diéty. Pôvodne bola vyvinutá za účelom zníženia a kontroly krvného tlaku. Jej plusom je hlavne to, že je bezpečná, výživná a pomáha dokonca zabrániť cukrovke alebo ju dostať pod kontrolu. Diétny plán je jednoduchý to zelenina, ovocie, niektoré mliečne výrobky ale aj celozrnné potraviny, hydina, ryby a orechy. Obmedziť treba tuky, červené mäso, sladké potraviny a nápoje. DASH diéta nemá žiadne negatívne vedľajšie účinky a odborníci ju odporúčajú po celý život. Teda to tak doslova diéta nieje ale pomaly sa blíži k životnému štýlu. Zhodíte 5 až 16 kg v priebehu niekoľkých mesiacov. Druhou uznávanou diétou je TLC diéta. Je podobná DASH diéte. Ak chcete schudnúť mali by ste prijať 1 200 kilokalórií za deň ak si chcete váhu udržať je to 1 800 kalórií. Je však potrebné vzdať sa tučných pokrmov a jesť hlavne ovocie zeleninu, nízkotučné mliečne výrobky, hydinu a ryby. A štvoricu uzatvárajú diéty: Diéta kliniky Mayo, Stredomorská diéta a Weight watchers diéta. V prvej spomínanej nejde o zhadzovanie kíl zo začiatku ale o zmenu životného štýlu. Môžete jesť ovocie a zeleninu, celozrnné potraviny, ďalej strukoviny, ryby a nízkotučné mliečne výrobkov. Stredomorskú diétu tvoria potraviny ako orechy, olivový olej, korenie a bylinky, ryby a červené víno. Presný životný štýl obyvateľov južných krajín, ktorý si na červené mäso ani na sladkosti nepotrpia.

chudnutie

Schudnite s nami!

Chcem schudnúť

Podobné články